
Výukové materiály Odesláno 20.03. 2017
Vážení návštěvníci našich stránek, pracujeme na novém vzhledu našeho webu, a tak již neopravujeme nefunkční věci na tomto stávajícím. Pokud máte zájem o naše materiály, napište si o ně přímo na... detail
Mensa konference v Praze Odesláno 15.02. 2017
Mensa ČR Vás srdečně zve na jarní konferenci zaměřenou na rozvoj nadání, vzdělávání a identifikaci nadaných dětí. Tentokrát se zaměříme na téma motivace dětí k učení. Přijďte si poslechnout vel... detail

Tabulka možných disproporcí ve vývoji nadaných dětí
vysoká úroveň | nižší úroveň |
psychický vývoj | tělesný vývoj |
intelektová úroveň | emocionálně-sociální úroveň |
verbální složka intelektu | neverbální složka intelektu |
zrychlené myšlení a řeč | pomalé psaní, slabé grafomotorické projevy |
logické myšlení, brilantnost úvah | mechanické myšlení, získávání poznatků |
logické, problémové učení | klasické, pamětní učení |
tvořivost, nové originální prvky řešení problémů | klasické chápání a použití ověřených vzorů a modelů |
potřeba nových informací | držení se předepsaného, osnovami určeného učiva |
zájem o řešení komplikovaných, neznámých úloh | upřednostňování mechanických, jednotvárných a lehkých úloh |
LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa. Bratislava: Iris, 2003, s. 244