Výukové materiály pro nadané žáky Odesláno 29.01. 2024
Nadační fond Qiido vytváří výukové materiály pro nadané žáky a má také komplexní vzdělávací online program pro MiND žáky. Podívejte se na webové stránky: ... detail
Výukové materiály Odesláno 20.03. 2017
Vážení návštěvníci našich stránek, projekt Vzdělávání nadaných již skončil. Pokud máte zájem o naše materiály, napište si o ně přímo na mail: vzdelavaninadanych@seznam.cz. Děkujeme za pochopení... detail
Nápady do výuky
Tipy na knihy, akce, odkazy na zajímavé stránky.. Zobrazit více
Vybrané rozdíly mezi mimořádně nadaným a bystrým dítětem
podle L. Cvetkovič-Laye
bystré dítě | nadané dítě |
umí odpovědět | klade otázky |
zajímá se | je zvědavé |
má dobré nápady | má neobvyklé nápady |
snaží se dobře zvládnout zkoušky | i když se nesnaží, udělá dobře zkoušky a testy |
odpovídá na otázky | zajímá se o detaily, rozpracovává je a dokončuje |
je vůdcem skupiny | je samostatné, často pracuje samo |
lehko se učí | všechno už ví |
je oblíbené u vrstevníků | vyhovuje mu společnost starších dětí a dospělých |
chápe významy | samostatně tvoří závěry |
vymýšlí úkoly a úspěšně je plní | iniciuje projekty |
přesně kopíruje zadané úlohy | vytváří vlastní řešení |
cítí se dobře ve škole | cítí se dobře při učení |
přijímá informace | využívá informace |
dobře využívá naučené | hledá nové možnosti využití naučeného, experimentuje |
má dobrou paměť | má dobrý předpoklad |
je spokojené s vlastním učením a jeho výsledky | je velice sebekritické |
Srov. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa. Bratislava: Iris, 2003, s. 87.