
Výukové materiály Odesláno 20.03. 2017
Vážení návštěvníci našich stránek, pracujeme na novém vzhledu našeho webu, a tak již neopravujeme nefunkční věci na tomto stávajícím. Pokud máte zájem o naše materiály, napište si o ně přímo na... detail
Mensa konference v Praze Odesláno 15.02. 2017
Mensa ČR Vás srdečně zve na jarní konferenci zaměřenou na rozvoj nadání, vzdělávání a identifikaci nadaných dětí. Tentokrát se zaměříme na téma motivace dětí k učení. Přijďte si poslechnout vel... detail

Vybrané rozdíly mezi mimořádně nadaným a bystrým dítětem
podle L. Cvetkovič-Laye
bystré dítě | nadané dítě |
umí odpovědět | klade otázky |
zajímá se | je zvědavé |
má dobré nápady | má neobvyklé nápady |
snaží se dobře zvládnout zkoušky | i když se nesnaží, udělá dobře zkoušky a testy |
odpovídá na otázky | zajímá se o detaily, rozpracovává je a dokončuje |
je vůdcem skupiny | je samostatné, často pracuje samo |
lehko se učí | všechno už ví |
je oblíbené u vrstevníků | vyhovuje mu společnost starších dětí a dospělých |
chápe významy | samostatně tvoří závěry |
vymýšlí úkoly a úspěšně je plní | iniciuje projekty |
přesně kopíruje zadané úlohy | vytváří vlastní řešení |
cítí se dobře ve škole | cítí se dobře při učení |
přijímá informace | využívá informace |
dobře využívá naučené | hledá nové možnosti využití naučeného, experimentuje |
má dobrou paměť | má dobrý předpoklad |
je spokojené s vlastním učením a jeho výsledky | je velice sebekritické |
Srov. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa. Bratislava: Iris, 2003, s. 87.