Výukové materiály Odesláno 20.03. 2017

Vážení návštěvníci našich stránek, pracujeme na novém vzhledu našeho webu, a tak již neopravujeme nefunkční věci na tomto stávajícím. Pokud máte zájem o naše materiály, napište si o ně přímo na... detail

Mensa konference v Praze Odesláno 15.02. 2017

Mensa ČR Vás srdečně zve na jarní konferenci zaměřenou na rozvoj nadání, vzdělávání a identifikaci nadaných dětí. Tentokrát se zaměříme na téma motivace dětí k učení. Přijďte si poslechnout vel... detail

Zobrazit všechny novinky

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpoètem Èeské republiky

Nápady do výuky

Tipy na knihy, akce, odkazy na zajímavé stránky.. Zobrazit více

Vybrané rozdíly mezi mimořádně nadaným a bystrým dítětem
podle L. Cvetkovič-Laye

umí odpovědět klade otázky
zajímá se je zvědavé
má dobré nápady má neobvyklé nápady
snaží se dobře zvládnout zkoušky i když se nesnaží, udělá dobře zkoušky a testy
odpovídá na otázky zajímá se o detaily, rozpracovává je a dokončuje
je vůdcem skupiny je samostatné, často pracuje samo
lehko se učí všechno už ví
je oblíbené u vrstevníků vyhovuje mu společnost starších dětí a dospělých
chápe významy samostatně tvoří závěry
vymýšlí úkoly a úspěšně je plní iniciuje projekty
přesně kopíruje zadané úlohy vytváří vlastní řešení
cítí se dobře ve škole cítí se dobře při učení
přijímá informace využívá informace
dobře využívá naučené hledá nové možnosti využití naučeného, experimentuje
má dobrou paměť má dobrý předpoklad
je spokojené s vlastním učením a jeho výsledky je velice sebekritické

Srov. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa. Bratislava: Iris, 2003, s. 87.

« zpět

Unikátních návštěv:  2.036